måndag 10 oktober 2011

Lottdragning

Nästa termin ä det ju dags för den första "riktiga" praktiken, då är det 11 veckor ute i verkligheten som gäller och det är dags för oss blåbär att göra massa misstag som vi ska lära av!
För att välja praktikplats så drog vi i förra veckan lott så att alla i klassen fick ett nummer, 1-49 (vi är ca 55 i klassen, men det är några som ska till utlandet på praktik i vår).
Jag drog nummer 21, vilket betyder att jag får välja på kanske 23-24 plats, eftersom de som kan söka om så kallad "sär-plats" får välja först, det gäller de som har familje eller idrott på hög nivå, eller liknande i Bergen.
Platserna till praktiken är inte riktigt klara än, så det dröjer säkert till en bit in i november innan vi får välja. Det brukar vara ca 20 platser i Bergen så jag kommer väl vara bland dom första som får välja på de övriga platserna... Så jag har ställt in mig på att jag kommer komma till en liten plats inne i "Sogn og fjordarna" där det är massa snö och kall vinter utan regn! Där ska jag vara, gärna tillsammans med någon annan i klassen som jag trivs bra med, och bara åka skidor och mysa i tre månader efter jul. Och såklart lära mig massa nyttigt innom mitt blivande yrke! =)

Till helgen är det "Jente-tur" till en i klassen. Det ser jag mycket fram emot och jag kommer visa massa fina bilder från den turen, det är jag säker på!

Nu ska jag sova! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar