torsdag 8 mars 2012

En helt vanlig torsdag...eller? =)

Satt på tåget på väg hem från Sandnes till Stavanger idag, precis som vanligt en torsdag...
Satt och lyssnade på musik och såg ut på den blåa fjoden i det faktiskt ganska så fina vädret som kom på eftermiddan. Drömde mig bort i alla möjliga tankar när tåget susade fram längs med fjorden. Så plöttsligt, mitt i alla mina vardagliga tankar, bara ca 30m ut i fjorden så dyker det upp en delfin, inte i mina tankar men LIVE i vattnet! Den glider upp över ytan för att sippa efter lite luft, ungefär som på bilden här nedan. Inte precis det man väntar sig efter en dag på jobbet på en helt vanlig torsdag! Men så var det!
När jag gick av tåget strålade jag och det kändes nästan som när vi var på nya Zealand!
Inte riktigt helt kanske men inte långt ifrån! De fantastiska minnena kom tillbaka!
The Dolphin made my day!!! =D



2 kommentarer:

  1. Shiit va häftigt, vill oxå se delfiner =)

    SvaraRadera
  2. Tror mer på tumlare. Men det är ju lika häftigt ändå :)
    Kram från fasterIL

    SvaraRadera