onsdag 11 juli 2012

Framme! =)

Nu har jag antiligen kommit fram till staden som jag har vantat sa lange pa att fa komma till, Surfers Paradise! Detta efter att ha sovit ca 6timmar under resan och kommer fram kl sex pa morgonen, och man far INTE sova innan kl atta i kvall!!! Hur ska det gaaa?!?!?
Jag och Maren har varit valdigt produktiva idag...tycker vi sjalva med tanken pa att vi inte kom fram direkt utvilade...kl var da ca 23 i vara kroppar och det var dags och ga och sova, men nej nej! Vi har hittat ett hostel for de forsta tva natterna, vi har sett oss lite omkring i surfers....inte riktigt sa fantastiskt forsta intryck som vi kanske tankt oss pa denna regn-ruskiga dag....Men blir nog battre med lite sol och somnen pa ratt sida dygnet...=P
Sa har vi tagit oss med buss...kostade visst ca 600kr for tva personer...ca 25min restid.... Va f****n! Jag som tankte att det kostade 120kr/pers.... Fy tusan vi har blivit blasta! Detta kom vi pa na...vi tenkte ikke over det nar vi klev pa bussen....det ar resultatet av jetlag och ny valuta =) Kanske om vi ler fint och fragar snallt kan fa tillbaka lite perngar pa den biljetten, for nu nar vi kom till skolan fixade vi nya studentkort, vi har fatt massa info om boende och vi har kopt nya SIM kort sa att vi snart kan fa kontakt med er hemma via mobilen =)
Visst ja, sa jag det?! Det var ju sa nedrans billigt med mobil pa flygplatsen i Singapore....sa jag kopte vips en ny mobil, Samsung galaxy S III!!!!!! for bara ca 2300!!!! Now I'm going for the smartphone-life!! ;)
Vi ses gott folk! =)
Snart kan ni oxa lasa den nya Australien bloggen som jag och Maren kommer ha tillsammans ;)

1 kommentar:

  1. Tjoho! Viber, Skype och allt annat gratis för Frida framöver.
    Ska bli kul att följa dig/er :)
    Kram kram från fasterIL

    SvaraRadera