söndag 29 augusti 2010

Eliten, Nissar och Mål! =D

Helgen började med en avslutning. Det var den sista tillställningen med fadderuka =) Jag får ge beröm till mig o Maren som är de enda två från våran faddergrupp som förutom "blåturen" (som kostade pengar) har varit med på ALLT denna vecka!





Så ser Eliten ut efter att ha legat i topp i 2 hela fadderuker! =) Nu blir det återhämtning!


Det var denna kvällen som den briljanta iden om "Vasaloppet 2011" föddes....




På lördagen var det dags för ett jippo i stan. Jag Maren o Emil gick ner för att se Martin tävla i "Ta Sjansen" en norsk klassiker...=)

Det gick sådär med "båten" deras, den kapsejsade och Martin får kämpa sig fram utan båt i det kalla vattnet för att nå klockan och få en okej tid. Tiden var faktiskt väldigt bra =)




Det slutade med att Martin fick sitta på "tronen" med sin kära champange o se på de andra deltagarna, ända till det var dags för en ny ledare att ta över tronen och Martin hamnade i plurret! =)


Bilden är inte den bästa, men om ni ser en röd hatt precisunder trädet, så är det kronan som man fick bära när man satt på tronen =)





Det var även mycket militärer i uniform som jobbade med säkerheten på tillställnigen. Det tyckte jag inte alls var fel, att få se massa så kallade "uniforms-nissar". =)

Men då fick Emil lära sig att när man är svensk och säger "uniforms-nissar" så menar man inte jultomten i tomtekläder! =D






Så blev det söndag och dags för Kamp! =)

Javisst, alla papper var klara och jag blev spelklar för Nymark IL i fredags, till allas stora glädje! =D



Men jag hade sagt det till Geir (tränaren) att jag inte ville spela, eftersom jag har varit borta länge och jag vet inte hur det står till med mitt knä, plus att min övriga kondition är kass.

Men han sa det att jag kan ju komma med ner o vara med laget o få känna lite på det. Ja det kan jag göra, bara vara med, inte spela =)


Men det är ju lättare sagt än gjort att hålla sig borta när man väl är där, vilket jag nog tror Geir var väl medveten om... =)


Vi gör 1-0 ganska tidigt i första, men släpper även in ett innan halvtid, 1-1..... Så innan halvtid får jag besked om att jag är på väg in! O inte protesterade jag något särskillt....=)

Tjejerna hade hunnit göra 3-1 faktiskt innan det blev dags för mig att debutera i Nymark, spelminut 60 eller så... =) Det var jätteskönt att komma in o leda med två mål, men så trillar det in ett självmål i baken på oss och det är match igen.... Så kunde vi ju inte ha det! Så det slutar faktiskt med ett mål i min debut =D

Kunde ju knappast slutat bättre =) Vi vinner sen matchen med 4-2 och alla var väldigt glada o nöjda, jag med! =D


Tom, den otroligt hängivna lagledaren/materialaren, berättar sen efter matchen för mig att när han jobbade med att få mig spelklar så drömde han om att jag skulle komma in i matchen när det stod 2-2 o göra det avgörande målet, så långt borta var det ju inte från en sann-dröm =P


Det är nya färger för mig, men samma mönster, vi är som tjuvarna i finkan, svart-vit-randiga =)

Så nu måste jag packa om i min garderob, för jag fick en otroligt stor hög med träningskläder av Tom idag. Så nu blir det att ersätta de himmelskt-blåa träningskläderna med de farliga svartvitrandiga....=D


Nu ska jag pyssla om min gamla-vän som har kommit åter o säkert inte kommer gå än på ett tag, den blå stortå-nageln!

Underbart med fotboll!! =D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar