torsdag 23 september 2010

Tuberkulos-test och lungröntgen...

Imorgon har jag studiedag, men ska upp tidigare än jag brukar när jag ska till skolan. Det står nämligen ett tuberklos-test och lungröntgen på schemat. Var på kliniken i tisdags och fick en spruta i armen och imorgon ska jag tillbaka för att se om jag har tuberkulos och i tillägg så ska det tydligen (nytt för i höst) göras en lungröntgen. Ja det blir ju spännande, har aldrig röntgat lungorna förr! =)
Det är praksis (praktik) nästa vecka och det är därför vi måste kolla tuberkulos när man har varit ute och rest de senaste tre månaderna. Praktikplatsen som jag fick verkar kanske inte så väldigt rolig... Hade ju hoppats på kanske barnavdelningen på sjukhuset eller ortopeden eller något annat häftigt. Men jag ska till ett företag som hjälper andra företag med arbetsmiljö och hälsa bland de anställda...om jag har förstått deras hemsida rätt...jätte kul...
Men jag vet inte, det kanske är intressant, något lär man sig alltid! Ska gå in med öppnasinnen! Inga förutfattade meningar! Måste ju komma på något bra som jag kan skriva om i den inlämningsuppgiften som vi fått om praksis =)De blir nog bra.
Annars i helgen så har vi (jag och Lina) inte så stora planer. Kanske blir det lite filmkväll, kanske blir det spelkväll, kanske blir det tur på ullriken om det är fint väder, vilket jag hoppas på efter en veckas konstant regn =) Lite träning, lite läsning och lite matlagning! =)
Det blir vad man gör det till, kom ihåg det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar