tisdag 1 maj 2012

Uppdatering!

Nymark har nu spelat 4 matcher av serien och är obesegrade med tre vinster och en oavgjord =) I söndags spelade vi match och var otroligt dåliga, men lyckade ändå vinna med 3-2 hemma mot Bergen Nord. Idag var det dags igen och motståndet stod Loddefjord för. Vi spelade en mycket bra första halvlek, en lite mindre bra andra halvlek och släppte in i alla fall två alldeles för lätta mål, men klarade och göra tre så slutresultatet blev 3-3. Det jobbigaste var att det absolut sista som händer är en situation framför mål som jag borde ha satt!! Och det är sååå j*la suuurt..... Men men.... Får väl ta det en annan gång...

I skolan är det mycket engelska, pratar ganska mycket kulturskillnader med de två Holländska tjejerna som är i klassen nu, och det är ganska interessant. Visste du att de tillexempel börjar skolan när dom är 4år och att det är jätte dyrt att ha ungarna på dagis så endel föräldrarna sparar med på å gå ner på deltid för att passa barna?! Ganska stört.... Men kul o få lära sig =)

Tillsist måste jag bara berätta något otroligt sorgligt. Fick idag höra att en av Norges bästa simmare Alexander Dale Oen dog igår på ett träningsläger i Arizona, som han hade varit på sedan i påskas. Han vann bland annat VM-guld förra sommaren, direkt efter terrorangreppet i Norge, som han dedikerade till sitt hemland.
Ni kanske undrar varför jag skriver om detta, jag har ju aldrig varit inne i simmar kretsar. Men det är så att Alex bara blev 26 år och han kommer från Bergen. Dessutom har han våran fysiologilärare som personlig tränare när han är här hemma i Bergen och de har vid flera tillfällen tränat samtidigt som mig/oss på skolan. Så det känns lite som om man "kännde" honom...alltså lite mer än bara en annan kändis...
Ni kan gå in här och läsa mer om pressmeddelandet bla.
http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=10057548
Där står att han tog lång tid på sig i duschen efter träning, dom andra började undra och när han inte svarade hittade dom honom livlös på golvet i badrummet. De försökte med hjärt- lungräddning, men han förklarades död på sjukhuset en timme senare... Fy tusan....livet är orättvist ibland! Fruktansärt att försöka sätta sig in i hur hans familj och flickvän har det just nu...

Nä, nu blev jag riktigt nedstämd....får avsluta kvällen med å ringa en god vän så att jag blir på lite bättre humör innan jag ska sova! God natt alla där ute!
Ta vara på livet. Du får bara ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar