tisdag 5 juni 2012

Det närmar sig....

Idag försökte jag och Maren bekräfta de tre kurserna vi ska ta på Griffith och sökte visum, detta tog lite drygt 3 timmar! Men nu har vi iafa visumet i box, och är ca 3200 kr fattigare. Vi har betalat 500 AUD (ca 3000 NOK) i depositum till skolan och försökt förstå hur man man "gör" på Griffith's egna hemmsida "Learning at Griffith", det gick mindre bra och vi måste ha hjälp av Fiona på Griffith...men vi hoppas att det ska gå i lås snart så att vi har allt det praktiska för avresa avklarat! Jag ska bara betala några tusen i försäkring oxå...så ska det väl inte kosta så mycket mer! Eller....?! =P

Nej da! Vi visste att det skulle kosta! Det får det bara göra, för det kommer helt säkert vara värdt det! Det är snart bara 1 månad kvar! ca 35 dagar till avresa! Det är sjukt!!! Spännande!! =D =D =D =D =D

Till helgen blir det student firande i Mesta med nästan hela tjocka-släkten! =) Kommer bli sååå kul! Mitt i eksamen, jaja!!! ;) Men vi får väl se hur lång tid det kommer ta för mig att komma fram till svedala, är ju en sån jäkla strejk här i landet! Alla lärare på skolan utom två är i strejk, soppgubbarna är i strejk så snart badar vi i soppor... Men det som kommer drabba mig mest på fredag när jag ska genom säkerhetskontrollen på gardermoen och flesland, är ju att alla väktare är ute i strejk så köerna kommer vara lååååååååånga....
Jaja, hoppas jag kommer hem innan Emma går ut från S:t Eskil kl 15 på lördag iafa!
Snakkast! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar