tisdag 20 september 2011

Något som katten släpat in....!

Ja, jag bor ju med en katt... Katten heter My och springer ut och in som hon vill. Hon står utanför och jamar när hon vill komma in.
Idag när jag stog och lagade kyckling till middag så hörde jag att hon ville in så jag öppnade dörren och in sprang hon! MEN hon var inte ensam....
Denna söta lilla fågel hade hon i munnen som hon sprang in med och la på golvet inne i Maries rum!


Usch! Sa jag, den får du inte ta med dig in My! Men hon lyssnade inte...
Hon la sig glatt på golvet och började leka med sitt byte...


Så jag tog den från henne och slängde ut den igen...men till vilken nytta?! Hon gick ju och hämtade den igen. Hon var ju riktigt stolt kan jag tänka mig! Hon hadde väl oxå lust med "kyckling" till middag...


Men jag sa strängt ifrån att hon inte fick ta in sin nya leksak igen, så hon började leka med den utanför...tyckte att det var jätteroligt att kasta den upp i luften och hoppa efter den...


Lägg till bildtext

När jag var tvungen att gå in och se efter maten som jag själv höll på att laga stängde jag dörren så att hon inte skulle smita in igen. När jag går ut för att se till henne några minuter senare sitter hon och mumsar i sig den stackarn och hade lyckats bita av huvudet och lagt det fint åt sidan och ägnade sig istället åt att äta de små inälvorna... Och Marie har sagt att hon måste ut och springa lite för hon börjar bli lite tjock...men jag vet inte om det är någon bra idé om hon fortsätter med sånna skråvmål när hon är ute.
Den lilla fågeln, eller det som var kvar av den lilla fågeln, fick sin sista vila i soptunnan när jag mot hennes vilja med hjälp av lite hushållspapper tog den från henne. Jag har inte sett henne sen dess...så jag kan tänka mig att hon är ute och jagar efter en ny....
Så kan det vara att bo med katt! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar